Педагогам беларускай мовы і літаратуры

БЕЛАРУСКАЯ МОВА І ЛІТАРАТУРА


Урок беларускай мовы ў 7 класе
Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па тэме “Прыслоўе”
Урок беларускай мовы ў 6 класе
“Назоўнікі агульнага роду”
Урок беларускай мовы ў 9 класе
Абагульняючы ўрок па тэме «Складаназлучаны сказ».
Урок беларускай мовы ў 8 класе
“Падагульненне і сістэматызацыя вывучанага па раздзеле “ Сказы з аднароднымі
членамі: будова, значэнне, ужыванне”

Урок беларускай мовы ў 9 класе
Паняцце пра складаназлучаны сказ
Урок беларускай мовы ў 5 класе
Падагульненне і сістэматызацыя ведаў па раздзеле “Сінтаксіс і пуктуацыя"
Урок па беларускай літаратуры ў 6 класе
Алесь Ставер “Жураўлі на Палессе ляцяць…”


Інструктыўна-метадычнае пісьмо ІНСТРУКТЫЎНА-МЕТАДЫЧНАЕ ПІСЬМО МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ «Аб арганізацыі ў 2024/2025  навучальным годзе адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў і правядзенні факультатыўных заняткаў пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі» (агульная частка)

Вучэбныя праграмы 

Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для V класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць 
адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для VI класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць 
адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для VII класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць
 адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для VIII класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць
 адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для IX класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць
 адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для X класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць
 адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
 (базавы ўзровень)
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для XI класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць
 адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
 (базавы ўзровень)
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для X класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць
 адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
 (павышаны ўзровень)
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для XI класа ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць
 адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання
 (павышаны ўзровень)

Нормы ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў

Вучэбныя праграмы факультатыўных заняткаў

Рэкамендацыі па арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце

Вучэбна-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце

Вучэбна-метадычныя комплексы факультатыўных заняткаў

Гранi слова: ад гука да сказа. V клас. Вучэбна-метадычны комплекс
Беларуская мова. V клас. Грані слова: ад гука да сказа. Дапаможнік для вучняў
Беларуская мова. V–IX класы. Вывучаем беларускі правапіс. Дапаможнік для вучняў
Сакрэты словазмянення i формаўтварэння. VI клас. Вучэбна-метадычны комплекс
Беларуская мова. VI клас. Сакрэты словазмянення і формаўтварэння. Дапаможнік для вучняў
Беларуская мова. VII клас. Слова ў тэксце. Дапаможнік для вучняў
Гэты няпросты просты сказ. VIII клас. Вучэбна-метадычны комплекс
Беларуская мова. VIII клас. Гэты няпросты просты сказ. Дапаможнік для вучняў
Беларуская мова. IX клас. Складаны сказ без складанасці. Дапаможнік для вучняў
Вывучаем беларускi правапiс. V–IX класы. Вучэбна-метадычны комплекс
Практыкум па арфаграфii i пунктуацыi беларускай мовы. X–XI класы. Вучэбна-метадычны комплекс
Беларуская мова. X–XI класы. Практыкум па арфаграфіі і пунктуацыі. Дапаможнік для вучняў
Пералік артыкулаў, якія апублікаваны ў навукова-метадычных часопісах, па вучэбным прадмеце 
«Беларуская мова»

БЕЛАРУСКАЯ ЛІТАРАТУРА

Інструктыўна-метадычнае пісьмо

Вучэбныя праграмы

Нормы ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў

Вучэбныя праграмы факультатыўных заняткаў

Рэкамендацыі па арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце

Вучэбна-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце

Дадатковыя матэрыялы да ўрокаў

Электронныя версіі дапаможнікаў для факультатыўных заняткаў
Беларускія кнігі-юбіляры 

Р.Баравікова, першы зборнік паэзіі 
“Рамонкавы бераг” – 45 гадоў […]
Р.Барадулін, зборнік паэзіі “Рум” – 45 гадоў […]

П.Броўка, зборнік вершаў “Пахне чабор” – 60гадоў […]

Я. Брыль, раман “Птушкі і гнёзды” – 55 гадоў[…]


 К. Буйло, першы зборнік вершаў “Курганная кветка”, адрэдагаваў Я. Купала – 105 гадоў […]










В.Быкаў, аповесць “Альпійская балада” – 55 гадоў[…]










А.Вольскі, кніжка для дзяцей “Чарнічка” – 55гадоў […]




У. Дубоўка, казка “Мілавіца” – 55 гадоў […]








Я. Колас, аповесць “Дрыгва” – 85 гадоў […]







Я. Маўр, аповесць “ТВТ” – 85 гадоў […]





І.Шамякін, раман “Сэрца на далоні” – 55 гадоў
І.Шамякін, раман “Атланты і карыятыды” – 45гадоў

Беларускі язык і літаратура. Сайты

21 лютага 2019 г. ва ўстанове адукацыі адбылося святкаванне Міжнароднага Дня роднай мовы. У мерапрыемствах, прысвечаных святкаванню, прымалі ўдзел педагогі, вучні, бацькі. Была падрыхтавана калектыўна-творчая справа "З беларускай мовай нам жыць ў XXI стагоддзі!
 Тут разгарнулася масштабная калектыўная творчая справа, якая ахапіла ўсіх да аднаго вучняў школы, з першага па адзінаццаты класы, і нават дашкалят, выхаванцаў дзіцячага садка №34.
Увогуле, у  школе адным днём роднай мовы не абмежаваліся – ей быў прысвечаны тут цэлы тыдзень, і ўжо пачынаючы з панядзелка, ладзіліся конкурсы, выставы, гульні. На чацвер, 21 лютага, прыйшоўся самы пік тэматычных дзействаў, які і стаў агульнай і вельмі цікавай дзіцячай справай пад назвай “З беларускай мовай нам жыць у 21 стагоддзі”.
Яна захоплівала кожнага, хто трапляў у школу, яшчэ на ўваходзе, дзе ладзіўся вялікі вучнёўскі флэш-моб “Разам кінемся ў скокі”. А далей запрашала накіравацца ў падарожжа: па гісторыі Беларусі, яе традыцыях, культуры, абрадах. Па ўсёй школе размясціліся “Падворкі”. Адзін з іх, “У бабулі Ганны”, заклікаў гасцей яшчэ здалёку – смачнымі пахамі. Чаго толькі тут не было на сталах: бліны розных гатункаў і з рознымі начыннямі, вядома ж, дранікі, пірагі, каўбасы, сала, квашаная капуста і салёныя агуркі... Слінкі цяклі. Гаспадыня падворка расказала гасцям, вучням школы, пра стравы, якія ў даўнасці гатавалі, і частавала прысмакамі.
На другі падворак “працавітая Марылька запрасіла гаспадынькаў”. На трэцім ішла віктарына “Залацінкі роднай мовы”. Патрапіўшы на чацвёрты падворак, можна было апынуцца у зачараваным царстве беларускіх казак. А падняўшыся на другі паверх школы, можна было патрапіць на сапраўдныя вячоркі. Беларуская мова гучала нават у спартыўнай зале, дзе “вяселля ды смеху было па цэламу меху” падчас беларускіх народных гульняў.
Ладзіўся ў школе і беларускі кірмаш – выстава дэкаратыўна-прыкладной творчасці вучняў. Вочыразбягаліся ад прыгажосці, зробленай рукамі дзяцей! Зазірнуць варта было і яшчэ на адзін падворак, у тэатр-батлейку, дзе спектакль давалі юныя артысты тэатра-студыі “Вера. Надзея. Любоў”. На чарговым падворку старэйшыя вучні чыталі па-беларуску для самых маленькіх, выхаванцаў дзіцячага садка №34. А праз колькі крокаў, у этнаграфічным музеі, самых старэйшых, адзінаццацікласнікаў запрасіў экскурс у “Хату з матчынай душой”.
І гэта яшчэ не ўсё… Вучні школы напісалі агульную дыктоўку. Дарэчы, вучням 3-4 класаў быў прапанаваны тэкст “Вечны агонь”, што сімвалічна ў год 75-годдзя вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў.

Квілты па тэме